Pokud je někdo vlastníkem nebo alespoň správcem nějakého webu, rozhodně by měl vědět i to, co obnáší takový pojem advertoriál. Ne že by se totiž bez tohoto nedalo vůbec existovat, ale tento plní úlohy, jež jsou ve virtuálním světě zaručeně velice významné, jimiž lze pozitivně ovlivnit hned několik podstatných záležitostí.
Advertoriály plní v první řadě reklamní účely. Přičemž se ale nejedná o nějakou primitivní a tuctovou reklamu, jíž se mnozí z uživatelů vyhýbají, seč to jenom jde, případně kterou tito nanejvýš přejedou pohledem, není-li už zbytí. Advertoriály jsou reklamní sdělení ve formě redaktory napsaných článků, jež působí jako redakční obsah. Čtenáři tak tyto čtou a jsou jimi ovlivňováni podprahově, aniž by si v plné míře uvědomili, že tu jde především o placenou reklamu.
Což je ale jenom jeden z důvodů, proč si podobné texty nechat odborníky napsat.
Další předností takových článků je i to, že do nich lze zakomponovat i zpětné odkazy. A linkbuilding alias tvorba zpětných odkazů má rovněž podstatný význam pro majitele webů, a to proto, že se pomocí takových odkazů přivádějí na za nimi se ukrývající web noví návštěvníci z jiných stránek. A jak každý, kdo má alespoň elementární ponětí o optimalizaci pro internetové vyhledávače alias SEO ví, znamená taková vyšší návštěvnost úspěch dotyčné prezentace.
A kromě toho, že podobné odkazy přivádějí nové návštěvníky, jsou tyto prospěšné i tím, že zlepšují postavení webu v internetových vyhledávačích, jež představují rozhodující činitele ovlivňující úspěch či neúspěch toho, co se na internetu publikuje. To díky nim se zvyšuje dobře si stojícímu webu návštěvnost. A tedy i sledovanost obsahu, oč jde každému webu především. Tedy třeba i sledovanost zde publikovaných advertoriálů, které plní již výše zmíněnou úlohu.
A o to přece na internetu jde.