Prodej po internetu s vlastním e-shopem

Svět internetových obchodů je otevřen pro každého a denně se objevují stovky nových příležitostí, jak získat zákazníky. Stačí jen sestavit sortiment zboží a pustit se do prodeje. Opravdu? Nezapomněli jsme na něco?
Samozřejmě na to nedůležitější. Potřebujete e-shop. Pro kterou variantu se rozhodnout? Je lepší e-shop vyrobený na míru nebo takzvané krabicové řešení a pronájem e-shopu?

Tvorba e-shopu na míru

E-shop na míru znamená, že si kompletní řešení necháte zhotovit podle vlastního zadání. Máte detailní představu o jednotlivých funkcích a jasná očekávání do budoucna. E-shop pak bude vznikat nově od počátku, ponese originální grafické zpracování a nabídne vám přesně ty funkce, které odpovídají vašim požadavkům na prezentaci zboží i administraci systému.

shop11

Pronájem e-shopu

Jinou možností, jak začít podnikat s e-shopem je zakoupit si takzvané krabicové řešení, tedy pronájem e-shopu. Jedná se o systém, který už je vyvinutý tak, aby vyhovoval tisícům uživatelů, je pečlivě odzkoušený a pravidelně aktualizovaný.
Pronájem internetového obchodu využívají spolu s vámi i další zákazníci, e-shopy jsou uniformní a je možná jen omezená míra individualizace a úprav. Obsahují však veškeré funkce, které potřebujete pro administraci stránek a řadu dalších doplňků.

Výhody e-shopu na míru

U e-shopu na míru nejste omezeni ani limitováni žádnou předpřipravenou šablonou. Řešení je v průběhu času stále možné rozvíjet, rozšiřovat a přidávat funkce. Systém můžete neustále průběžně upravovat a doplňovat. Budete mít jedinečný vzhled a prezentaci tak, jak ji potřebujete.
Tvorba zakázkového e-shopu je vhodná v případě, kdy máte jasně dané požadavky na funkce nebo potřebujete individuální řešení. Například se jedná o zboží vyžadující specifický typ prezentování. Také jste přesvědčeni o tom, že vaše podnikání bude v budoucnu růst a pronajaté řešení by vás příliš limitovalo.

Nevýhody e-shopu na míru

Hlavní překážkou pořízení e-shopu na míru jsou vysoké náklady. Tvorba e-shopu na míru obvykle stojí stovky tisíc korun. Pochopitelně záleží na konkrétním řešení, ale nejsme daleko od pravdy, když odhadneme počáteční investici mezi 300 až 600 tisíci korunami.
Druhým limitem je časová náročnost. Vývoj e-shopu je otázkou několika měsíců, často se jedná i o jeden rok práce. Po tuto dobu platíte nejen vývoj e-shopu, ale také přicházíte o možný zisk.

eshop

Výhody pronajatého e-shopu

Pronájem e-shopu je rychlá a levná záležitost. Veškeré funkce jsou již nastaveny, vy si jen postupným klikáním vybíráte konkrétní nastavení. Můžete si mírně upravit vzhled, ale jen z připravených šablon.
Prodej s pronajatým e-shopem může začít prakticky okamžitě. Máte k dispozici neustálou technickou podporu a aktualizace. Nemusíte být odborníkem na jednotlivé funkce, administrace je intuitivní.

Nevýhody pronajatého e-shopu

První nevýhoda je zřejmá. Pronájem e-shopu znamená platit fixní částku každý měsíc, a to i v případě, že e-shop nic nevydělává. Pronajaté e-shopové řešení má velké limity v možnosti rozšíření.
Jakmile se vaše obchodní aktivity začnou rozrůstat a vy potřebujete například více položek v databázi nebo lepší správu zákaznických kontaktů, jste v situaci, kdy si budete muset nechat zhotovit e-shop na míru.

eshop1

To znamená mnohem náročnější proces, než byl na začátku, zejména z důvodu nemožnosti (zpravidla) importu údajů ze starého systému. Začínat znovu od začátku pak představuje obrovskou investici.
Pokud máte zájem o provoz běžného e-shopu, kdy nepotřebujete individuální a specifické funkce, pak je pronájem e-shopu jasnou volbou. Při rozhodování vám pomůže i možnost vyzkoušet si pronájem e-shopu na pár týdnů zdarma. Např. e-shopové řešení Zoner inShop si můžete otestovat až na 60 dní zcela zdarma a bez omezení funkcí.