Ruku v ruce se zvyšujícími se prodeji elektromobilů musí zákonitě růst i počet dobíjecích stanic. Nejžhavější novinkou pro tuzemské majitele elektromobilů je pak ta, že největší síť dobíjecích stanic provozovaná společností ČEZ v prosinci roku 2020 otevřela jubilejní 250. dobíječku pro elektromobily. To jasně poukazuje na skutečnost, že je jenom otázkou několika málo příštích let, kdy budou dobíjecí stanice pro elektřinou poháněná auta stejně rozšířené jako jsou dnes čerpací stanice.
Další pozitivní zprávou, tentokráte zejména pro ty, kteří si teprve elektromobil plánují koupit, je nově publikovaná predikce od jedné z největších švýcarských bank UBS, která jasně hovoří o tom, že od roku 2022 by mělo dojít k výraznému poklesu ceny elektroaut a v roce 2024 by dokonce už měly stát stejně jako tradiční spalovacím motorem poháněné automobily. To by byl výrazný a důležitý krok v posunu k plné elektromobilitě.
Čínské Nio představilo baterii s dosud nejvyšší kapacitou
Čína je výrobce baterií číslo jedna. Vyrábí se zde klíčová produkce baterií a akumulátorů. Téměř všechny baterie do vrtačky, notebooků, mobilů atd vychází z čínské produkce. Novinkou starou pouze pár dní je představení elektromobilu ET7 čínskou automobilkou Nio, který se zapíše nesmazatelným písmem do historie elektromobility. Jedná se totiž o první sériově vyráběný vůz, jenž bude vybaven 150kWh akumulátorem. Sám výrobce poté udává, že díky němu bude možné na jedno nabití ujet až tisíc kilometrů, realita bude ale spíše někde kolem 600 km.
I tak jde ale o velice slušné číslo, které určitě spoustu lidí přiměje vstoupit do světa elektromobilů – je to totiž právě nízký dojezd současných elektroaut, jenž stále řadu lidí odrazuje od jejich koupě. Krom velkokapacitní baterie a zajímavého dojezdu se však ET7 nikterak neliší od obvyklé koncepce osobního auta, mohou tedy být na něj umístěna třeba stylová alu kola.