Podle analýzy firmy Nielsen se v České republice podíl obratu z prodeje privátních značek pohybuje okolo 19 procent, přičemž v zemích západní Evropy je to často 30 nebo v některých zemích i 40 procent. Konkrétně v Německu je to 38 procent, v Rakousku 32 procent, v Maďarsku 28 procent, a i na Slovensku je obliba vyšší, tam činí prodej tohoto zboží 28 procent. Stejný výsledek jako je u nás je pouze v sousedním Polsku.
Český maloobchodní trh je ovlivněn právě tím, že Češi rádi nakupují ve slevových akcích. Raději koupí zboží ve slevě od známé a velké značky, než by si ho koupili právě od vlastní značky řetězce. V honbě za slevovými akcemi hravě strčíme západní Evropu do kapsy.
Získaná data poradenských firem ukázala, že při nákupech Češi utratí více než 50 procent peněz za balené potraviny a za čerstvé potraviny jen 46 procent.
I přes výše uvedené údaje stále řetězce do vlastních značek investují a rozšiřují sortiment tak, aby mohli zákazníkům nabídnout kvalitu za rozumnou cenu i mimo slevové akce. Některé zboží má dokonce i velmi luxusní kvalitu.
V posledním roce prodej takového zboží u nás stoupl o 23 procent, což značí, že opravdu velmi rychle roste zájem o takový typ výrobků a produktů. Některé průzkumy ukazují, že potraviny tohoto typu kupuje devět z deseti nakupujících. Samozřejmě hlavní faktor, který rozhodne o nákupu daného produktu je poměr cena a kvalita.
Nejvíce je v privátních značkách zastoupen prodej mléka, oleje a smetany. Z drogerie to jsou pak produkty jako je toaletní papír, papírové utěrky, papírové kapesníky, dětské pleny a vlhčené ubrousky.
Na druhé straně žebříčku pak najdeme piva a z drogerie se pak u nás prakticky neprodávají deodoranty a parfémy.
Každý z velkých řetězců má nyní vlastní značky. Ty zaštiťují nejen levnější zboží, ale také zboží ve vysoké kvalitě. Češi už na to přišli, a tak se dá očekávat v následujících letech, že obliba těchto značek bude stále stoupat.