Rady pro předvánoční prodej

Patříte k majitelům e-shopů a přemýšlíte, jak nejlépe využít nadcházející období Vánoc a s tím spojené nákupy dárku, zážitků a dalšího zboží? Právě teď je čas na změny!

Vánoční design

Připomeňte zákazníkům, že Vánoce jsou za rohem. Jak na to? Není to nic složitého, stačí jednoduše upravit vzhled webu – přidat vločky, vánoční stromeček, adventní věnec nebo třeba odpočet do Vánoc. Vytvoříte tak vánoční atmosféru, která bude motivovat k nákupu. Praktické také je, pokud přidáte na hlavní stránku kategorii zaměřenou na vánoční nakupování a zobrazíte zde nepopulárnější a nejvyhledávanější zboží.

screenshot

Buďte vidět!

Pokud ještě nemáte založený facebookový či instagramový účet, neváhejte a vytvořte si ho. Být aktivní na sociálních sítích je skvělý způsob, jak propagovat váš e-shop. Můžete zde být v přímém kontaktu se zákazníky, odpovídat na jejich dotazy, informovat je o akcích, slevách, novém zboží a je to další cesta k získání nových zákazníků, zvlášť těch mladšího věku.

Newsletter

Říkáte si, co to je za cizí slovo? Jde o anglický termín, který označuje zpravodaj (leták či reklamu) v elektronické podobě. Cílem tohoto nástroje je informovat příjemce o akcích, slevových kódech nebo novém sortimentu. Největší výhodou jsou téměř nulové náklady na distribuci a vytvoření newsletteru, a také snadné odlišení se od konkurence.
Pokud tedy přemýšlíte, jakým způsobem oslovit stávající zákazníky, poslání newsletteru určitě zvažte. Pokud nevíte jak na to, nemusíte mít strach. Na internetu najdete spoustu šablon, vzorů i návodů, které vám s vytvořením pomohou.

news-svatky

Je však důležité mít v paměti, že pro zaslání newsletteru je třeba mít aktivní souhlas uživatele získaný podle pravidel GDPR, jelikož z právního pohledu se jedná o obchodní sdělení.

Online adventní kalendář

V posledních letech se stávají čím dál populárnější virtuální adventní kalendáře. V zásadě fungují stejně jako ten, co máte doma. Každý den uživatel navštíví e-shop, otevře si virtuální okénko a získá možnost něco vyhrát. Ať už je to sleva při určité výši nákupu, pošta či některý produkt zdarma, zákazníky to přiměje častěji navštívit váš e-shop a výhra je zase motivuje k nákupu.

Slevové kódy a pošta zdarma

Ano, je to tak. Češi milují slevy, pokud tedy chcete přilákat nové zákazníky nebo podnítit ty stávající k nákupu, nabídněte jim slevu. Pokud to navíc zkombinujete s poštou zdarma, počet objednávek se jednoznačně navýší.

Dárkové poukazy

Jestli chcete získat výhodu nad ostatními, mějte v nabídce dárkové poukazy, které zašlete e-mailem. Mnoho lidí kupuje dárky pár dní před Vánocemi, a právě díky dárkovým poukazům budete moct prodávat své zboží i těsně před Vánocemi nebo dokonce i v den Vánoc, kdy už pošta nestíhá doručovat balíčky poslané na poslední chvíli a obchody jsou zavřené.